Med kurset "Medarbeideroppfølging/lederdashbord" ønsker vi å hjelpe ledere og fagansvarlige til å bruke kompetanseportalen på en enklere og mer effektiv måte. Ved å bruke kompetanseportalen vil ledere og fagansvarlige få tilgang til den informasjonen de trenger for å følge opp den enkelte medarbeider. Målet er at ledere skal oppleve det som lettere å drive målrettet med kompetanseutvikling, tildele opplæringskrav og dokumentere gjennomført opplæring.
Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha kjennskap til hvilke funksjoner de som ledere eller fagansvarlige finner i Kompetanseportalen i venstremenyen under “Mine medarbeidere”. De skal ha kunnskap om hvorfor og hvordan bruker de viktigste av disse, og slik kunne bruke Kompetanseportalen på en bedre og mer effektiv måte for å følge opp ansatte.
Det finnes flere kurs knyttet til bruk av kompetanseportalen. Hvert kurs må meldes på separat. Det er gjort/gjøres opptak av et av hvert kurs, som kan benyttes som oppslagsverk i etterkant.
Webinar/digitalt kurs: Medarbeideroppfølging/lederdashbord
Webinar/digitalt kurs: Kompetanseportalen - Utarbeide krav og planer
Webinar/digitalt kurs: Kompetanseportalen - Revidere krav og planer
Webinar/digitalt kurs: Kompetanseportalen - Samtalemodul (utviklingssamtale)
Det er en fordel med to skjermer slik at en kan følge undervisningen på den ene, og trykke litt i Kompetanseportalen på den andre underveis.
Her kan du delta på den dagen som passer deg best, ved å trykke på lenken til Teams når tidspunktet er kommet:
Teams tirsdag 02. april 2024 kl 1400-1500
Teams mandag 15. april 2024 kl 0900-1000
Opptak fra 15. april finner du her