Kursbeskrivelse:
I dette kurset vil følgende arbeidsflyter gjennomgås:
- Finn pasient
- Dokumentere i flytskjema og notat
- Planer: Pasientplan og krise- og mestringsplan
- In basket og E-meldinger
- Bruk av Rover
- Administrere legemidler
- Tjenesteplanlegging
- Hurtigtavle
- Dobbelkontroll av dosett (Kun sykepleier/vernepleier)
- Legemiddelsamstemming (Kun sykepleier/vernepleier)
Målgruppe:
Ansatte som jobber som:
- Vernepleier
- Miljøterapeut
- Sosionom
- Sykepleier
- Helsefagarbeider
Assistent i botiltak psykisk helse og rus. Dette kurset gjelder for ansatte i bolig hvor det brukes arbeidslister for planlegging av besøk / avtaler.
Kursløpet består i tillegg til klasseromskurset av 2 timer med innledende læring før klasserom og 6 timer med egentrening i etterkant.
Se informasjon om innledende læring og egentrening i Kompetanseplanen under i feltet "Kursmateriell".